Orbital War [ ATARI 2600 ]
Orbital War é um jogo de guerra e estratégia desenvolvido para o videogame ATARI 2600 por L.Camara.

Orbital War is a war and strategy game developed for the ATARI 2600 videogame by L.Camara.
Seu objetivo é defender a Terra de um ataque inimigo originado na órbita do planeta.

Your objective is to defend Earth from an enemy attack originating in the planet's orbit.
O título é o primeiro jogo da série Raw War Series e acompanha um tabuleiro e um envelope confidencial [Top Secret].

The title is the first game in the Raw War Series and comes with a game board and a confidential envelope [Top Secret].
Para adquirir sua cópia de Orbital War e obter mais informações sobre o jogo, entre em contato com a gente!

To purchase your copy of Orbital War and get more information about the game, contact us!
Orbital War [ Video ]
COMPETIÇÃO ORBITAL WAR | ORBITAL WAR COMPETITION

RANKING ATUAL | CURRENT RANKING [ 06-11-22 ]

Competição em andamento! | Competition in progress!


1º Posição - Leo Roberto Schramm [ 343.900 Pontos ]

2º Posição - Haroldo Hjou: [ 140.397 Pontos ]

3º Posição - Moisés Tuseto: [ 97.360 Pontos ]

COMPETIÇÃO ORBITAL WAR!

Quem sabe jogar melhor o Orbital War, senão o Tenente Beta T.?

Agora ele vai lhe ensinar à vencer esta competição e depois você precisará derrotá-lo!

DESAFIO [ 1 ] - Recrutamento dos possíveis ganhadores dos prêmios!

O Tenente Beta T. está recrutando os melhores combatentes para participar desta competição! Junte-se à ele!

Este desafio é o pré-requisito para você entrar na competição!

Meta do Desafio: Chegar na 3ª FASE do jogo e enviar uma (1) foto da tela mostrando as 3 divisas militares (canto inferior esquerdo da tela) e a sua pontuação! Será que você consegue?

Envie a foto para [ skyline2600games@gmail.com ] com o seu nome e a data da foto!

DESAFIO [ 2 ] - Ainda não revelado! [ Revelado no dia 09/10/22 ]

Prêmio:

1 Cupom de 5% de desconto no próximo jogo da série RAW WAR, para todos os participantes que conseguirem alcançar a meta do Desafio [2].

DESAFIO [ 3 ] - Ainda não revelado! [ Revelado no dia 22/10/22 ]

Prêmios:

1º Lugar: 1 Cartucho completo da série RAW WAR à sua escolha!

2º Lugar: 1 Cupom de desconto de 50% no próximo jogo da série RAW WAR!

3º Lugar: 1 Cupom de desconto de 25% no próximo jogo da série RAW WAR!

O 1º prêmio será enviado sem custos ao vencedor!

Fique atento! Os participantes receberão dicas do Tenente Beta T. para ir mais longe no jogo durante a competição!


ORBITAL WAR COMPETITION!

Who knows how to play Orbital War better, if not Lieutenant Beta T.?

Now he will teach you how to win this competition and then you will need to defeat him!

CHALLENGE [ 1 ] - Recruitment of possible prize winners!

Lieutenant Beta T. is recruiting the best fighters to participate in this competition! Join him!

This challenge is the prerequisite for you to enter the competition!

Challenge Goal: Get to WAVE 3 of the game and submit one (1) screen shot showing the 3 military badges (bottom left corner of screen) and your score! Can you?

Send the photo to [ skyline2600games@gmail.com ] with your name and the date of the picture!

CHALLENGE [ 2 ] - Not yet revealed! [ Revealed on 10/09/22 ]

Prize:

1 Coupon for a 5% discount on the next game in the RAW WAR series, for all participants who manage to reach the Challenge goal [2].

CHALLENGE [ 3 ] - Not yet revealed! [ Revealed on 10/22/22 ]

Prizes:

1st Place: 1 Complete RAW WAR series cartridge of your choice!

2nd Place: 1 Coupon for 50% off the next game in the RAW WAR series!

3rd Place: 1 Coupon for 25% off the next game in the RAW WAR series!

1st prize will be sent to the winner for free!

Stay tuned! Participants will receive tips from Lieutenant Beta T. to go further in the game during the competition!

DESAFIO [ 1 ]

COMPETIÇÃO ORBITAL WAR!

DESAFIO [ 1 ]: Chegar na 3ª FASE do jogo e enviar uma (1) foto da tela mostrando as 3 divisas militares (canto inferior esquerdo da tela) e a sua pontuação!

Envie a foto para [ skyline2600games@gmail.com ] com o seu nome e a data da foto. As fotos enviadas serão publicadas nesta página.

Este desafio é o pré-requisito para você entrar na competição!

Fique atento às dicas do Tenente Beta T.!


ORBITAL WAR COMPETITION!

CHALLENGE [ 1 ]: Get to WAVE 3 of the game and submit one (1) screen shot showing the 3 military badges (bottom left corner of the screen) and your score!

Send the photo to [ skyline2600games@gmail.com ] with your name and the date of the picture. The photos sent will be published on this website.

This challenge is the prerequisite for you to enter the competition!

Stay tuned for tips from Lieutenant Beta T.!

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Alexandre Bastos

Data | Date: 25-09-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Haroldo Hjou

Data | Date: 25-09-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Daniel Medina

Data | Date: 28-09-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Moisés Tuseto

Data | Date: 01-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Leo Roberto Schramm

Data | Date: 01-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Rolling Sousa

Data | Date: 03-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Claudio Oniki

Data | Date: 08-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Heitor Maciel

Data | Date: 17-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 1 ] | Challenge [ 1 ]

Fase 3 | Wave 3: OK

Jogador | Player: Leonardo Santiago

Data | Date: 17-10-22

DESAFIO [ 2 ]

COMPETIÇÃO ORBITAL WAR!

Segundo Desafio revelado e Dicas do Tenente!

DESAFIO [ 2 ]: Agora que você já foi recrutado para seguir em combate, você precisará apresentar uma (1) foto da tela do jogo mostrando:

(A) O Easter Egg com as iniciais do espião infiltrado (programador) na base inimiga e a sua pontuação!

OU

(B) A cena do Satélite Espião inimigo e a sua pontuação!

Qualquer uma das duas metas já serve como missão executada!

Este desafio não é pré-requisito para continuar na competição, no entanto, ele pode lhe garantir o seguinte prêmio:

1 Cupom de 5% de desconto no próximo jogo da série RAW WAR, para todos os participantes que conseguirem alcançar qualquer uma das duas metas do Desafio [2].

Envie a foto para [ skyline2600games@gmail.com ] com o seu nome e a data da foto. As fotos enviadas serão publicadas nesta página.

Dicas do Tenente Beta T.:

1) A base inimiga está situada na Lua.

2) O Satélite Espião pode ser visto após o Blackout da Terra.

3) Use o Envelope Confidencial (TOP SECRET) se você quer solucionar esta missão com velocidade!


ORBITAL WAR COMPETITION!

Second Challenge Revealed and Tips from the Lieutenant!

CHALLENGE [ 2 ]: Now that you have been recruited to continue in combat, you will need to submit one (1) screen shot of the game showing:

(A) The Easter Egg with the spy infiltrated (programmer) initials on the enemy base and your score!

OR

(B) The enemy Spy Satellite scene and and your score!

Either one of the two goals already serves as an accomplished mission!

This challenge is not a prerequisite to continue in the competition, however, it can guarantee you the following prize:

1 Coupon for a 5% discount on the next game in the RAW WAR series, for all participants who manage to reach either of the two Challenge goals [2].

Send the photo to [ skyline2600games@gmail.com ] with your name and the date of the picture. The photos sent will be published on this website.

Tips from Lieutenant Beta T.:

1) The enemy base is situated on the Moon.

2) The Spy Satellite can be seen after the Earth Blackout.

3) Use the TOP SECRET Envelope if you want to solve this mission quickly!

ORBITAL WAR

Desafio [ 2 ] | Challenge [ 2 ]

Satélite Espião (B) | Spy Satellite (B): OK

Jogador | Player: Leo Roberto Schramm

Data | Date: 11-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 2 ] | Challenge [ 2 ]

Easter Egg LC (A): OK

Jogador | Player: Daniel Medina

Data | Date: 16-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 2 ] | Challenge [ 2 ]

Satélite Espião (B) | Spy Satellite (B): OK

Jogador | Player: Moisés Tuseto

Data | Date: 20-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 2 ] | Challenge [ 2 ]

Easter Egg LC (A): OK

Jogador | Player: Haroldo Hjou

Data | Date: 22-10-22

DESAFIO [ 3 ]

COMPETIÇÃO ORBITAL WAR!

Desafio final revelado!

DESAFIO [3]: Agora você precisará derrotar o Tenente Beta T. fazendo mais pontos do que ele!

Toda vez que você derrubar o Tenente do seu posto, ele tentará rebater o Score. Será que você joga melhor do que o Tenente Beta T.?!

Envie uma foto (e um vídeo de no mínimo 15 segundos*) para [ skyline2600games@gmail.com ], mostrando a tela do jogo com o seu melhor recorde!

Os vencedores ganharão:

1º Lugar: 1 CARTUCHO COMPLETO da série RAW WAR à sua escolha!

2º Lugar: 1 Cupom de desconto de 50% no próximo jogo da série RAW WAR!

3º Lugar: 1 Cupom de desconto de 25% no próximo jogo da série RAW WAR!

O 1º prêmio será enviado sem custos ao vencedor!

Envie quantas fotos e vídeos quiser para comprovar que você é o melhor jogador de Orbital War!

Boa sorte!

Atenção:

Os recordes do Tenente Beta T. à serem superados estarão publicados neste site.

Você poderá jogar de todas as maneiras que o jogo proporciona. Consulte o manual de instruções e escolha qual é a melhor opção para você.

O primeiro colocado precisará, necessariamente, bater todos os recordes para vencer a competição, tirando o Tenente de seu posto de liderança.

O segundo e terceiro colocados, se acharem necessário, poderão manter o Score abaixo do recorde do Tenente Beta T., apenas competindo com os outros participantes.

A data de término da competição será determinada de acordo com o avanço do primeiro colocado em relação ao Tenente.

Se nenhum participante conseguir derrubar o Tenente do posto, a competição seguirá aberta e o 1º prêmio será reservado, ficando imediatamente à disposição de qualquer competidor que alcançar as metas propostas.

Os Desafios [1] e [2] ficarão em andamento até o final da competição para quem possuir o jogo e quiser participar.

*Você pode subir o vídeo no YouTube e nos enviar o link para postarmos aqui! Não esqueça de fazer a foto da tela também!


ORBITAL WAR COMPETITION!

Final challenge revealed!

CHALLENGE [3]: Now you will need to defeat Lieutenant Beta T. by scoring more than him!

Every time you knock the Lieutenant out of his rank, he will try to counter Score. Can you play better than Lieutenant Beta T.?!

Send a photo (and a video of at least 15 seconds**) to [ skyline2600games@gmail.com ], showing the game screen with your best Score!

Winners will get:

1st Place: 1 Complete RAW WAR Series CARTRIDGE of your choice!

2nd Place: 1 Coupon for 50% off the next game in the RAW WAR series!

3rd Place: 1 Coupon for 25% off the next game in the RAW WAR series!

1st prize will be sent to the winner for free!

Send us as many photos and videos as you like to prove that you are the best Orbital War player!

Good luck!

Warning:

The scores of Lieutenant Beta T. to be surpassed will be published in this website.

You will be able to play in all the ways that the game provides. Consult the instruction manual and choose which option is best for you.

The first place will necessarily need to beat all scores to win the competition, taking the Lieutenant out of his leadership position.

The second and third places, if they deem it necessary, will be able to keep the Score below Lieutenant Beta T.'s score, only competing with the other participants.

The end date of the competition will be determined according to the advance of the first place in relation to the Lieutenant.

If no participant manages to knock the Lieutenant down, the competition will remain open and the 1st prize will be reserved, being immediately available to any competitor who achieves the proposed goals.

Challenges [1] and [2] will remain in progress until the end of the competition for those who own the game and want to participate.

**You can upload the video on YouTube and send us the link to post it here. Don't forget to take a screenshot too!

Primeiros 3 Colocados | First 3 Placed

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 343.900 Pontos

Jogador | Player: Leo Roberto Schramm

Data | Date: 06-11-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 140.397 Pontos

Jogador | Player: Haroldo Hjou

Data | Date: 02-11-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 97.360 Pontos

Jogador | Player: Moisés Tuseto

Data | Date: 26-10-22

Recordes Superados | Score Surpassed

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 195.642 Pontos

Jogador | Player: Leo Roberto Schramm

Data | Date: 31-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 174.621 Pontos [ SUPERADO ]

Jogador | Player: Tenente Beta T.

Data | Date: 29-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 115.740 Pontos

Jogador | Player: Leo Roberto Schramm

Data | Date: 23-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 105.090 Pontos [ SUPERADO ]

Jogador | Player: Tenente Beta T.

Data | Date: 22-10-22

ORBITAL WAR

Desafio [ 3 ] | Challenge [ 3 ]

Recorde | Score: 94.115 Pontos

Jogador | Player: Haroldo Hjou

Data | Date: 22-10-22

DICAS | TIPS

Você precisa de Dicas para vencer a Competição ORBITAL WAR?!

Mensagens Secretas do Espião!

1) Comece jogando com o Joystick 2 (controle no conector direito) para entender quais são os momentos exatos de disparo dos Mísseis Balísticos nos Shuttles inimigos. Depois que você já estiver dominando este modo mais simples de jogo e fazendo uma pontuação relativamente alta, assuma o Joystick 1 (controle no conector esquerdo) e comece a aprender a combinação do ataque da Artilharia Pesada (Mira) com os Mísseis Balísticos (Mísseis na superfície da Terra).

2) Os Mísseis Balísticos possuem um temporizador para posicioná-los na superfície da Terra. Mantenha o Joystick 2 pressionado na direção que você deseja deslocar os Mísseis (esquerda ou direita) e aguarde a movimentação deles.

3) O dígito mais à direita do Score/Pontuação marca o número de Shuttles abatidas. À cada 10 Shuttles você passa de Fase e recebe uma condecoração.

4) Toda vez que você passa de Fase, cinco (5) cargas são acrescentadas à Barra de Energia da Terra.

5) As Naves Inimigas no centro do radar valem pontos significativos no seu Score.

6) Dependendo de qual armamento você usar para atingir os projéteis inimigos a pontuação é maior ou menor no seu placar.

7) Caso você obtenha um recorde que você considera alto, faça uma foto da tela e um vídeo de 20 segundos e guarde para o desafio final!

Dicas do Tenente Beta T.!

1) Por mais difícil que possa parecer inicialmente, com o Joystick 1 (controle no conector esquerdo) você aciona a Artilharia Pesada (Mira) para defender a Terra do ataque inimigo e ainda dispara os Mísseis Balísticos contra o Shuttle.

2) A Artilharia Pesada (Mira) quando usada na linha do radar mais próxima da Terra oferece mais defesa ao planeta e mais controle no reposicionamento dos Mísseis para serem utilizados no ataque contra o Shuttle.

3) Os Mísseis lentos, partindo da Europa (posição central), exigem muito sincronismo e precisão, porém são úteis para quebrar uma possível sincronia do Shuttle se escondendo atrás dos Satélites de Defesa inimigos.

4) Leia o manual do jogo, com atenção, se pretende vencer esta competição!


Do you need Tips to win the ORBITAL WAR Competition?!

Secret Spy Messages!

1) Start playing with Joystick 2 (controller on the right connector) to understand the exact moments of firing Ballistic Missiles on enemy Shuttles. Once you've mastered this simpler game mode and scored relatively high, take Joystick 1 (controller on the left connector) and start learning the combination of Heavy Artillery attack (Aim) with Ballistic Missiles (Missiles in the surface of the Earth).

2) Ballistic Missiles have a timer to place them on the Earth's surface. Keep Joystick 2 pressed in the direction you want to move the Missiles (left or right) and wait for them to move.

3) The rightmost digit of the Score marks the number of Shuttles shot. Every 10 Shuttles you pass a Wave and receive a military badge.

4) Every time you pass the Wave, five (5) charges are added to the Earth's Energy Bar.

5) Enemy Ships in the center of the radar are worth significant points in your Score.

6) Depending on which weaponry you use to hit enemy projectiles the score is higher or lower on your scoreboard.

7) If you get a record that you consider high, take a screenshot and a 20 second video and save it for the final challenge!

Tips from Lieutenant Beta T.!

1) As difficult as it may seem initially, with Joystick 1 (controller on the left connector) you trigger the Heavy Artillery (Aim) to defend the Earth from the enemy attack and still fire the Ballistic Missiles against the Shuttle.

2) Heavy Artillery (Aim) when used on the radar line closer to Earth offers more defense to the planet and more control in the repositioning of Missiles to be used in the attack against the Shuttle.

3) Slow Missiles, starting from Europe (central position), require a lot of timing and precision, but are useful to break a possible Shuttle sync hiding behind enemy Defense Satellites.

4) Read the game manual carefully if you want to win this competition!

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INSTRUCTIONS [ English ]
Orbital War

This game is compatible with the ATARI® VCS 2600™ video game
[1] Make sure the console is turned off (switch in the OFF position) before inserting or removing the cartridge.[2] This game is designed for two simultaneous players in cooperative mode, but it can also be played with just one of the Joysticks. Connect Joystick 1 to the left connector for the first player and Joystick 2 to the right connector for the second player. Hold the Joystick, positioning the red button in the upper left corner.[3] After inserting the cartridge, turn on the device (switch in the ON position).[4] The Color/B-W switch makes the game more difficult in the B-W position.[5] Use the Reset switch to restart the game.[6] The Select switch and Difficulty switchs are not used in this game.
Year 2073 A.D. We are in war! Peace on planet Earth has never been human's strong point. For thousands of years men have fought baseless battles to prove their superiority over their fellow men. Diplomatic agreements were proposed by the nations involved in the conflict without any effective result. As an emergency measure, the battle has been moved off-planet into Earth orbit, but the enemy army insists on bombing Earth's soil. Armed with ballistic missiles and heavy artillery, now it's up to you to try to restore order and peace on the planet again, even if you need to aggressively fight your opponent to do so. Prepare the attack! Fire!
You can command heavy artillery sights and ballistic missile launch bases in the following ways:
Joystick 1 (for the first player):Use the Left Joystick to move the aim (keep the direction pressed to go up or down in the orbits) and fire the heavy artillery shots with the button.
Joystick 2 (for the second player):Use the Right Joystick to place the ballistic missiles on the Earth's surface (keep the rod pressed to obtain the position) and fire them with the button.
Attention: If you choose to play alone, you can also use Joystick 1 (left) to position the missiles (joystick down with the aim positioned on one of the 4 points marked on the radar, in the lowest orbit) and fire them (joystick to up and button with the aim positioned in any area of ??the highest orbit).
Your objective is to destroy 10 shuttles in each battle scenario, to advance to the next wave, and score as many points as possible in the game by going as far as possible in the mission, defeating the enemy. (The rightmost digit on the Score indicates the number of shuttles hit in each wave.)For that, you have unlimited missiles that can be fired from 5 positions on the planet, with 3 different speeds according to the location of the launch bases on the Earth's continents.
2 bases on the left [ Americas ] Average Speed1 base in the center [ Europe ] Slow Speed2 bases on the right [ Asia and Oceania ] Fast Speed
Each type of weaponry you use is intended for an enemy target type. Heavy artillery destroys spacecraft 1 and spacecraft 2. Ballistic missiles destroy the shuttle. Both block enemy bombs during battle.Playing with Joystick 1 only: Use the aim to fire the missiles (Joystick 1 up and button, in any area of ??the highest orbit) and to position the missiles on the Earth's surface (Joystick 1 down, in one of the 4 points marked on the radar, in the highest orbit low).
Enemy attack is launched by the shuttle that flies above the highest orbit on the radar and protection from enemies is done through satellites that navigate in the lowest orbit. Every time a bomb lands on dry land, the planet's energy bar decreases.Status Bar: Shows the attack launched against you. If the planet is close to being destroyed, the bar flashes warning of the critical situation.
When you level up, you receive 10,000 points, 5 energy charges in the planet's status bar, and 1 more military badge, signaling that you are advancing in the mission.
Missiles are destroyed if they hit absorption shields. The satellite body does not hamper the advance of the missiles. Shields also absorb heavy artillery.Every time you somehow hit the satellite's shield the energy bar decreases.
When missiles cross the highest orbit, the aim automatically shift to the previous orbit, if positioned there.By keeping the aim in line with the shots fired, you have an artillery range limiter. For shots to move freely through the eye sockets, move the aim after firing.Missiles when hit on solid ground protect the planet. Your weaponry will be destroyed, however you will be rewarded with Score points.In the Score you can check how many Shuttles were hit per wave (Rightmost digit)
Aim / Heavy Artillery [ Destroy Spacecrafts 1 and 2 ]Ballistic Missiles [ Destroy Shuttle ]
EnemiesSpaceship 1 [ 100 Points ]Spaceship 2 [ 200 Points ]Shuttle [ 500 Points ]Level Up [ 10,000 Points ]
ObstaclesEnemy Bomb shoot down with Heavy Artillery [ 30 Points ]Enemy Bomb shoot down with Ballistic Missiles [ 50 Points ]Enemy Satellites cannot be destroyed [ You lose energy when they get hit ]
The game has 6 waves. In waves 1, 3 and 5 the battles take place during the day. Waves 2 and 4 represent the night part of the Earth. In wave 6, the height of the war takes place during a blackout on the planet.In night battles, blackout and Attack at Sea mode (see below) the planet and the radar do not flash, signaling the collision of enemy bombardment on the surface. In these situations, keep your attention on the energy bar.During the blackout, you will make a blind attack. In this battle you don't see where your heavy artillery shots are moving and you will only have the aim as a reference for the direction of the shots. This is the most critical situation during the confrontation with the enemy.Bombs that fall into the sea do not damage the planet, except in Attack at Sea mode (see below). However, be aware, they can cross the radar and reach solid ground in another point of the globe.The satellites stop their flight in orbit, for a few seconds, from the 5th shuttle hit in the same wave, causing complicated situations for the missile launch bases. In the 5th wave the shuttle also performs this maneuver.Military badges indicate which wave of the game you are in, for a total of 6 waves (per war).
Color/B-W Switch [ Attack at Sea ]Use the console's Color/B-W Switch to select Attack at Sea mode (B-W position).In this scenario you fire 2 pairs of missiles at a time, but the shuttle also launches a constant double attack, making it difficult for the missiles to cross to their objective. Enemy attack now also departs from space.In this mode, it is not possible to detect when the bombs hit the ocean, nor when you hit enemy defense satellites. There is also no distinction between night and blackout waves.Whenever you want to trigger Attack at Sea mode, or go back to normal battle mode, you need to restart the game (Reset Switch), as the command does not work during the course of the match.This advanced mode is only suitable for players who are already very well trained.
Game OverThe game ends when you lose all energy from the planet's status bar.
VictoryYou win the war if you can resist the attack during the blackout in wave 6.Is there only one war to be fought? Find out as soon as possible!
Ways to use Joysticks in Orbital War:Orbital War can be played by two players simultaneously, in co-op, or by just one player in solo mode.
For 2 Players (cooperative mode):[1] Easy Game - One player controlling the aim (Joystick 1) and the other player controlling the missiles (Joystick 2).Suggestion: Switch controls between players during the game with each new wave.
For 1 Player (solo mode):[2] Normal Game - One player controlling missiles only (Joystick 2).[3] Hard Game - One player controlling the aim and missiles (with Joystick 1).[4] Advanced Game - One player controlling the aim (with Joystick 1) and missiles (with Joystick 2). Use a bracket to attach the two joysticks.Get creative: Discover other ways to play Orbital War.
How to play Orbital War with the Board:Orbital War can also be played with the board that came with the cartridge.Choose one of the modes above and track your progress in the mission.[1] Place the pawn at the base of the board, on top of the red circle, referring to the 1st war to be fought (War I).[2] Start the game on the console (Reset Switch) and with each wave conquered, advance the pawn to the next circle, towards the top of the map.[3] After winning the highest wave of the 1st war, open the envelope with the secret message (Top Secret) and learn how to direct your troops to the next conflict (the game will continue).[4] You win the game if you manage to restore peace to the world after the 5th war.If you want to continue playing, to reach new records, follow the same procedure to access the next battles.
Good strategy!


Programming, Design and Soundtrack: L.CamaraSpecial thanks:Heitor Maciel [ Programming Consulting ]Viviane Peçaibes [ Design and Text Consulting ]Daniel Medina [ Beta Tester]Leonardo Santiago [ Hardware ]
Orbital War and Raw War Series are owned by L.Camara © 2022. All rights reserved. Cartridge for the ATARI® 2600™ video game. *ATARI and 2600 are registered trademarks of ATARI, INC. | LC03
INSTRUÇÕES [ Português ]
Orbital War

Este jogo é compatível com o videogame ATARI® VCS 2600™
[1] Certifique-se que o console está desligado (chave na posição OFF) antes de inserir ou remover o cartucho.[2] Este jogo foi idealizado para dois jogadores simultâneos em modo cooperativo, mas também pode ser jogado com apenas um dos Joysticks. Conecte o Joystick 1 no conector esquerdo para o primeiro jogador e o Joystick 2 no conector direito para o segundo jogador. Segure o Joystick, posicionando o botão vermelho no canto superior esquerdo.[3] Após encaixar o cartucho, ligue o aparelho (chave na posição ON).[4] A chave Color/B-W torna o jogo mais difícil na posição B-W.[5] Use a chave Reset para reiniciar a partida.[6] A chave Select e as chaves de Dificuldade não são utilizadas neste jogo.
Ano 2073 D.C. Estamos em guerra! A paz no planeta Terra nunca foi o ponto forte do ser humano. Durante milhares de anos os homens travam batalhas sem fundamento para provar sua superioridade perante seus semelhantes. Acordos diplomáticos foram propostos pelas nações envolvidas no conflito sem nenhum resultado efetivo. Numa medida de emergência, a batalha foi movida para fora do planeta, na órbita da Terra, mas o exército inimigo insiste em bombardear o solo terrestre. Munido de mísseis balísticos e artilharia pesada, agora cabe à você tentar restabelecer a ordem e a paz no planeta novamente, mesmo que para isso precise combater agressivamente o seu oponente. Preparar o ataque! Fogo!
Você pode comandar a mira da artilharia pesada e as bases de lançamento de mísseis balísticos das seguintes formas:
Joystick 1 (para o primeiro jogador):Use o Joystick esquerdo para mover a mira (mantenha a direção acionada para subir ou descer nas órbitas) e disparar os tiros da artilharia pesada com o botão.
Joystick 2 (para o segundo jogador):Use o Joystick direito para posicionar os misseis balísticos na superfície da Terra (mantenha a direção acionada para obter a posição) e dispará-los com o botão.
Atenção: Se escolher jogar sozinho, você também pode utilizar o Joystick 1 (esquerdo) para posicionar os mísseis (joystick para baixo com a mira posicionada em um dos 4 pontos demarcados no radar, na órbita mais baixa) e dispará-los (joystick para cima e botão com a mira posicionada em qualquer área da órbita mais alta).
Seu objetivo é destruir 10 shuttles em cada cenário da batalha, para avançar para a próxima fase, e marcar o maior número possível de pontos no jogo indo o mais distante possível na missão, derrotando o inimigo. (O dígito mais à direita no Score indica a quantidade de shuttles atingidos em cada fase.)Para isso, você possui mísseis ilimitados que podem ser disparados de 5 posições do planeta, com 3 diferentes velocidades de acordo com a localização das bases de lançamento nos continentes da Terra.
2 bases na esquerda [ Américas ] Velocidade Média1 base no centro [ Europa ] Velocidade Lenta2 bases na direita [ Ásia e Oceania ] Velocidade Rápida
Cada tipo de armamento utilizado por você é destinado à um tipo de alvo inimigo. A artilharia pesada destrói a espaçonave 1 e a espaçonave 2. Os mísseis balísticos destroem o shuttle. Ambos bloqueiam as bombas inimigas durante a batalha.Use a mira para disparar os mísseis (Joystick 1 para cima e botão, em qualquer área da órbita mais alta) e para posicionar os mísseis na superfície da Terra (Joystick 1 para baixo, em um dos 4 pontos demarcados no radar, na órbita mais baixa).
O ataque inimigo é lançado pelo shuttle que voa acima da órbita mais alta no radar e a proteção dos inimigos é feita através de satélites que navegam na órbita mais baixa. Toda vez que uma bomba cair em terra firme, a barra de energia do planeta decresce.Barra de Status: Demonstra o ataque lançado contra você. Se o planeta estiver perto de ser destruído a barra pisca avisando a situação crítica.
Ao passar de fase, você recebe 10.000 pontos, 5 cargas de energia na barra de status do planeta e mais 1 divisa militar, sinalizando que você está avançando na missão.
Os mísseis são destruídos caso atinjam os escudos de absorção. O corpo do satélite não prejudica o avanço dos mísseis. Os escudos também absorvem a artilharia pesada.Toda vez que, de alguma forma, você atingir o escudo do satélite a barra de energia decresce.
Quando os mísseis cruzam a órbita mais alta, a mira automaticamente se desloca para a órbita anterior, caso esteja posicionada nela.Ao manter a mira alinhada com os tiros disparados, você tem um limitador de alcance da artilharia. Para que os tiros avancem livremente pelas órbitas, mova a mira após o disparo.Os mísseis quando atingidos em solo firme protegem o planeta. Seu armamento será destruído, porém você será recompensado com pontos no Score.
No Score você pode conferir quantos Shuttles foram atingidos por fase ( Dígito mais à direita )
Mira / Artilharia Pesada [ Destrói as Espaçonaves 1 e 2 ]Mísseis Balísticos [ Destroem o Shuttle ]
InimigosEspaçonave 1 [ 100 Pontos ]Espaçonave 2 [ 200 Pontos ]Shuttle [ 500 Pontos ]Passar de Fase [ 10.000 Pontos ]
ObstáculosBomba Inimiga abatida com a Artilharia Pesada [ 30 Pontos ]Bomba Inimiga abatida com os Mísseis Balísticos [ 50 Pontos ]Satélites Inimigos não podem ser destruídos [ Você perde Energia quando eles são atingidos ]
O jogo possui 6 fases. Nas fases 1, 3 e 5 as batalhas acontecem durante o dia. As fases 2 e 4 representam a parte noturna da Terra. Na fase 6, o ápice da guerra acontece durante um blackout no planeta.Nas batalhas noturnas, no blackout e no modo Ataque no Mar (ver mais à frente) o planeta e o radar não piscam sinalizando a colisão do bombardeio inimigo na superfície. Nestas situaçôes, mantenha sua atenção redobrada na barra de energia.Durante o blackout, você fará um ataque às cegas. Nessa batalha você não vê para onde seus tiros de artilharia pesada estão se deslocando e terá apenas a mira como referência de direção dos disparos. Esta é a situação mais crítica durante o confronto com o inimigo.As bombas que caem no mar não causam danos no planeta, exceto no modo Ataque no Mar (ver mais à frente). Porém, fique atento, elas podem cruzar o radar e atingir terra firme em outro ponto do globo.Os satélites travam seu vôo em órbita, durante alguns segundos, à partir do 5º shuttle atingido numa mesma fase, causando situaçôes complicadas para as bases de lançamento de mísseis. Na 5ª fase o shuttle também executa essa manobra.As divisas militares indicam em qual fase do jogo você está, num total de 6 fases (por guerra).
Chave Color/B-W [ Ataque no Mar ]Use a Chave Color/B-W do console para selecionar o modo Ataque no Mar (posição B-W). Neste cenário você dispara 2 pares de mísseis por vez, porém o shuttle também lança um ataque duplo constante, dificultando a travessia dos mísseis até o seu objetivo. O ataque inimigo agora também parte do espaço.Neste modo, não é possível detectar quando as bombas atingem o oceano e nem quando você atinge os satélites inimigos de defesa. Também não há distinção das fases noturnas e do blackout.Sempre que você quiser acionar o modo Ataque no Mar, ou voltar para o modo normal de batalha, você precisa reiniciar o jogo (chave Reset), pois o comando não funciona no decorrer da partida.Este modo avançado é indicado apenas para jogadores que já estão muito bem treinados.
Fim de JogoA partida encerra quando você perde toda a energia da barra de status do planeta.
VitóriaVocê vence a guerra se conseguir resistir ao ataque durante o blackout na 6ª fase.Será que existe apenas uma guerra à ser travada? Descubra o quanto antes!
Formas de usar os Joysticks em Orbital War:Orbital War pode ser jogado por dois jogadores simultaneamente, em modo cooperativo, ou apenas por um jogador em modo solo.
Para 2 Jogadores (modo cooperativo):[1] Jogo Fácil - Um jogador controlando a mira (Joystick 1) e o outro jogador controlando os mísseis (Joystick 2).Sugestão: Troque os controles entre os jogadores, durante a partida, a cada nova fase.
Para 1 Jogador (modo solo):[2] Jogo Normal - Um jogador controlando somente os mísseis (Joystick 2).[3] Jogo Difícil - Um jogador controlando a mira e os mísseis (com o Joystick 1).[4] Jogo Avançado - Um jogador controlando a mira (com o Joystick 1) e os mísseis (com o Joystick 2). Use um suporte para acoplar os dois joysticks.Seja criativo: Descubra outras formas de jogar Orbital War.
Como jogar Orbital War com o Tabuleiro:Orbital War também pode ser jogado com o tabuleiro que acompanha o cartucho.Escolha um dos modos acima e acompanhe o seu avanço na missão.[1] Posicione o peão na base do tabuleiro, em cima do círculo vermelho, referente à 1ª guerra à ser travada (War I).[2] Inicie o jogo no console (chave Reset) e a cada fase (Wave) conquistada, avance o peão para o próximo círculo, em direção ao topo do mapa.[3] Após vencer o estágio mais alto da 1ª guerra, abra o envelope com a mensagem secreta (Top Secret) e saiba como dirigir suas tropas para o próximo conflito (o jogo continuará).[4] Você vence o jogo se conseguir restaurar a paz no mundo após a 5ª guerra.Se quiser continuar jogando, para alcançar novos recordes, siga o mesmo procedimento para acessar as próximas batalhas.
Boa estratégia!


Programação, Design e Trilha Sonora: L.CamaraAgradecimentos especiais:Heitor Maciel [ Consultoria de Programação ]Viviane Peçaibes [ Consultoria de Design e Textos ]Daniel Medina [ Beta Tester ]Leonardo Santiago [ Hardware ]
Orbital War e Raw War Series são propriedades de L.Camara © 2022. Todos os direitos reservados. Cartucho para o videogame ATARI® 2600™. *ATARI e 2600 são marcas registradas de ATARI, INC. | LC03

Atenção: A competição terá apenas um (1) vencedor. O segundo e o terceiro lugares serão premiados conforme o regulamento. No caso de mais de um jogador alcançar os mesmos Scores nos desafios, o critério de desempate será a data (anterior) de envio dos mesmos. Caso nenhum participante consiga concluir os desafios, os prêmios serão reservados e ficarão imediatamente à disposição de qualquer competidor que alcançar as metas propostas. Os prêmios são intransferíveis e não cumulativos. Será dado apenas um prêmio por competidor proprietário do cartucho Orbital War. Em qualquer situação, a conclusão dos desafios precisará ser comprovada e devidamente documentada conforme o regulamento. As fotos e dados estão sujeitos à análise. Será reservado, à equipe da competição, o direito de avaliar as fotos e decidir qualquer situação duvidosa ou não, podendo, inclusive, alterar as regras ou definir novas datas de encerramento da competição de acordo com o que achar mais apropriado. A equipe da competição também tem total liberdade para julgar os resultados dos participantes de acordo com seus próprios interesses, se achar necessário, não podendo ser contestada em nenhuma hipótese. Ao participar da competição você está concordando com estas regras e autorizando o uso de imagens/fotos para divulgação relacionada ao jogo, bem como o seu nome, para a competição e à marca Skyline Games em qualquer mídia por tempo indeterminado. Skyline Games® | Orbital War © 2022 | Todos os direitos reservados. | www.zarkstars.com | Setembro 2022

Warning: The competition will have only one (1) winner. Second and third places will be awarded as per the regulations. In the event that more than one player reaches the same Scores in the challenges, the tiebreaker will be the (previous) date they were sent. If no participant manages to complete the challenges, the prizes will be reserved and will be immediately available to any competitor that achieves the proposed goals. Prizes are non-transferable and non-cumulative. Only one prize will be given per competitor who owns the Orbital War cartridge. In any situation, the completion of the challenges will need to be proven and properly documented as per the regulation. Photos and data are subject to review. The competition team will be reserved the right to evaluate the photos and decide any doubtful situation or not, and may even change the rules or set new closing dates for the competition according to what it deems most appropriate. The competition team is also completely free to judge the results of the participants according to their own interests, if they deem it necessary, and cannot be contested under any circumstances. By participating in the competition, you are agreeing to these rules and authorizing the use of images/photos for publicity related to the game, as well as your name, for the competition and the Skyline Games brand in any media indefinitely. Skyline Games® | Orbital War © 2022 | All rights reserved. | www.zarkstars.com | September 2022